donderdag 29 november 2012

Bloggen



Ik wil gaan bloggen.
Blogs schrijven, schrijven wat mij dagelijks opvalt, wat me bezighoud, met een ironische, cynische, of sarcastische knipoog. Ik wil gaan bloggen!
Waarom wil ik gaan bloggen? Omdat iedereen die interessant is blogt! Acteurs, muzikanten, schrijvers, presentatoren, hoogleraren, journalisten: iedereen die iets zinnigs te melden heeft ( of vaker: denkt dat hij/zij iets zinnigs te melden heeft…) blogt!

Ben ik interessant? Heb ik iets zinnigs te melden? Misschien, wie zal het zeggen? Ik houd mezelf in ieder geval graag voor dat het zo is, dat ik interessant ben, dat ik iets zinnigs te zeggen heb, dat mensen zitten te wachten op mijn mening, mijn verhaal, en dat ik daarmee hun dag of hun leven verrijk. Conclusie: waarom ben ik nog niet veel eerder begonnen met bloggen?!

Bloggen, wat een mooi woord eigenlijk, een werkwoord, afgeleid van weblog, de plek waar interessante mensen hun verhalen plaatsen, met het doel het leven van anderen te verrijken… Of is er misschien een andere reden? Aandacht? Jezelf een bepaald imago aanmeten? Of misschien zijn de meeste bloggers wel net als gewone mensen, en vinden ze het fijn hun frustraties op het internet te uiten. En heel heel heeeeeel misschien, doen sommige bloggers het wel om dezelfde reden  als ik…. Als studieontwijkend gedrag, of uit pure verveling.

En toch doet het wat met een mens, het schrijven van zijn eerste blog. Ik denk dat het niet mijn laatste is, ik denk dat ik er maar mee doorga, misschien dat ik wel net zo interessant wordt als mijn collega-bloggers!
En mocht het de spuigaten uitlopen, mocht ik mezelf echt zo waanzinnig interessant gaan vinden dat het niet meer op een blog past... dan kan ik altijd nog columns gaan schrijven.

Columnisten zijn namelijk de meest interessante mensen op deze aardkloot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten